spreken met impact
Reviews

'Ik heb de manier van lesgeven van Mirjam altijd als prettig ervaren. Ze heeft een open houding, maakt makkelijk contact en is duidelijk in haar feedback. Ik heb veel geleerd van de lessen bij Mirjam. Met name op het gebied van ademhaling. Wanneer ik een spannende presentatie/gesprek heb, pas ik de geleerde techniek toe en kan ik beter 'loslaten'. Ik heb daar nog steeds profijt van. Door het werken met mijn stem heb ik meer vertrouwen gekregen in mijn eigen kwaliteiten.'

Marina van Beekveld, organisatieadviseur

'De spreekcoaching van Mirjam Lammertink heeft me veel geholpen in het beter inzetten van mijn stem. Haar lessen waren breed opgezet met aandacht voor mijn manier van spreken maar ook zaken als ademhaling, houding en lef. Het heeft me veel inzichten opgeleverd waar ik nu regelmatig op let en ook een paar verbeterpunten waar ik nu zelf mee aan de slag kan.'

Herman Graaff, bedrijfshoofd van de Volksbank N.V.

'Ik was op zoek naar een stemcoach maar wilde geen diepgaande psychologische bespiegelingen. In het verleden heb ik gezongen en dat gaf altijd positieve energie. Bij Mirjam kan ik het nuttige met het aangename verenigen. We werken aan de techniek van ademhaling, houding en hoe zuinig te zijn op mijn stem. Ik merk dat het me helpt bij spreken in (grote) vergaderingen en bij het presenteren voor de groep. De stem is een weerspiegeling van je karakter; in het zingen zie ik terug waar mijn talenten liggen en waar mijn uitdagingen. Daarbij heeft Mirjam het vermogen om te blijven zoeken naar aanwijzingen die mij helpen en die ik begrijp en kan toepassen. Het is soms hard werken maar altijd met heel veel plezier.'

Esther ter Horst, afdelingshoofd

'Ik sta in mijn werk regelmatig voor grotere groepen. De lessen hebben me geholpen bij het ontwikkelen van het zelfvertrouwen dat daarvoor nodig is. Een prachtige manier om je ‘eigenheid' te ontdekken. Waar zit je basis en hoe kun je van daaruit de presentatie opbouwen? Met Mirjam via het zingen hieraan gewerkt. Prachtige combinatie van iets nieuws leren en plezier maken.'

Hans-Peter Evers, transitiemanager op directieniveau

'In een zeer aangename sfeer heb ik les gehad. Naast dat ik veel leerde over mijn stemgebruik, heb ik mezelf ook weer beter leren kennen en bepaalde grenzen verlegt.'

Luutzen Pen, leerkracht.

Reviews van mijn optredens
Het was een feestje om je te horen zingen. Kwetsbaar en Krachtig! Prachtig. Nooit stoppen.'
Esther Maatje

'Lieve Mirjam, Dankjewel! Het was mooi. Ook heel intiem om zo dicht bij jouw emotie te komen en dat mee te beleven. 'Ode aan de stilte' vond ik het mooiste.'
Jannette van Rhee

'Lieve Mirjam, Heel erg mooi en kwetsbaar gezongen. Prachtige teksten. Ook ontroerend. Ik vond 'I've changed' en het liedje over de ruzie het mooist'
Marina van Beekveld

'Wow Mirjam, wat ben je goed! Heb echt genoten van je stem, de liedjes en de intimiteit zo in je woonkamer. Heel gaaf! Ik zeg: doorgaan ;)'
Liefs, Merel

'Lieve nicht! Geweldige ervaring....Hadden we niet willen missen. Zo kwetsbaar durven opstellen in zo'n intieme setting: Respect! Jezelf overwonnen! Mooie eigen teksten, passende melodielijnen én leuke performance. Smaakt naar meer.'
Hans & Mary xxx

'Het was geweldig! Ik heb genoten! Door gaan hoor, Mirjam. Je weet je publiek te boeien.
Liefs, Annette Smidt.

Supermooi! Gevoelig, mooie teksten en een geweldige stem. Ik heb genoten.
Anita

'Mirjam, Ik vond het indrukwekkend! Ja, waar moet ik beginnen: de muziek die je bij je liedjes hebt geschreven vond ik er helemaal bij horen! 'Chicken'- geweldig dat loopje! 'Ik adem jou'- prachtig. Ik kreeg bij meerdere kippenvel. Zo zingen, je eigen muziek schrijven, het is niet niks! Ik hoop voor je dat het ooit minder spannend voelt, want je hebt veel in huis! Blij dat ik er was!'
Liefs Elsbeth

'Wij vonden het gevoel in 'I've changed' heel erg mooi. Je hebt mooie eigen teksten en eigen muziek! Als je dicht bij je gevoel blijft, klinkt je muziek door in de ziel van de luisteraar.
Doede en Hetty uit Zeist

Recentie Mirjam Inclusief
'Een vlot en aansprekend programma met hoofdzakelijk Nederlandstalige liedjes. Soms met een beetje swing, grappige teksten of poëtisch verhalende, leuke liedjes. Oprichtster Mirjam Lammertink schrijft haar liedjes vrijwel allemaal zelf en doet er alles aan om mooie sferen te creëren en het hart te laten spreken. En zij slaagt daarin heel goed. Geen gekunstelde experimenten, maar spelend muziek maken.'
Brabants Dagblad 2007